Jobs dával přednost vinylu
„Steve Jobs byl
průkopník digitální hudby . Ale když byl doma, poslouchal
vinylové desky .“ řekl slavný rocker Neil Young v úterý 31.1.2012 na konferenci
o technologii v kalifornském
Dana Point.
Young uvedl, že mluvil s loni zesnulým zakladatelem
firmy Apple o vytvoření
digitálního formátu, jenž by zachycoval hudbu dvacetkrát věrněji, než jako to
dělají nynější firmy.
Nový formát by
zachycoval sto procent dat z hudby, jak je vytvořena ve studiu,
ne jen pět procent jako v komprimovaných formátech včetně AAC
od Apple.
„ Kdyby žil dost dlouho, tak aby se nakonec pokusil udělat
to, o co se snažím, “
uvedl Young na Jobsovu
adresu. Podle hudebníka prý Apple
přestala na projektu pracovat. Vedení firmy to nekomentovalo .
N o v ý f o r m á t
* Každá skladba
v novém formátu by byla ohromným datovým souborem a přehrá-
vací zařízení
by mohlo mít jen asi třicet alb.
* Stáhnout
každou skladbu by trvalo asi
půlhodinu .
Restaurování filmu MARKÉTA
LAZAROVÁ
( Námět – Vladimír Vančura stejnojmenný román
Scénář – František
Vláčil, Fr. Pavlíček, Režie – Fr. Vláčil,
Kamera – Bedřich
Baťka, Hudba – Zdeněk Liška, Zvuk – Fr. Fabián )
Výroba : Filmové studio Barrandov, rok výroby : 1965-66
Restaurování filmu
trvalo 6 měsíců ve 20ti lidech a za 24 hodinového provozu.
Jedna parta restaurovala obraz a druhá zvuk podle dokumentů
z archivu, kde byly zapsány veškeré podrobnosti jak o obrazových odstínech
tohoto širokoúhlého černobílého filmu, tak i o provedení zvukové části. Zjistilo
se, že u nějaké kopie měly mýt dokonce 4 zvukové stopy,
které se bohužel nedochovaly a tak zvuk zůstal monofonní,
jak byl v původních plánech.
Na filmu bylo odstraněno 10 milionů artefaktu, při skenování
bylo 8000 bodů na řádek,8 K,
použilo se 4 K . Celý film na harddisku zabral
100 TB = 162 minut = 21 dílů ( na
které byl rozdělen ).
Referenční kopie je vklad
kameramana .
Stručně, co bylo
použito za postup : Vstupní materiály, Duplikační pozitiv, Originální
negativ, 21 dílů ( celkem 162 min.), 2 ks Referenční kopie, Kopie rok 2011 (
originální negativ + negativ zvuku ), ¾
milionů políček, 10 Terabitů
Kontrolní projekce
35mm x DCI / svítivost, bílý bod /
Maskování –
kamerová okenička 21,95 x 17,35
mm
-
projekční okenička 20,36 x 17,35 mm
Perforace KS x BH
Scenování – Digitální restaurování – výroba masteru
Flash – back,snová frekvence ( 1,10) ukázky
Artefakt či součást obrazu ( 2 ), Použité objektivy ( 6 ), Chyba či záměr ( 8)
Restaurování = originální původní dílo ( tak jak bylo
původně beze změn )
Remastrování – po
dohodě s tvůrci - dohoda, že
předělá dílo, nebo část dle přání
Zaznamenal Pavel Hofman
|